Wycena domen internetowych

Na rynku pojawiają się narzędzia, które automatycznie wyceniają domeny internetowe (oraz całe serwisy).

Jak one działają?

Sprawdzane jest kilka czynników:

  • wiek strony
  • statystyki wyszukiwarek (np. Google)
  • statystyki odwiedzin (jakość tych danych pozostawia wiele do życzenia, jeśli nie ma się wglądu do statystyk zainstalowanych na stronie)
  • obecność w rejestrach niebezpiecznego oprogramowania i spamu
  • statystyki powiązanych mediów społecznościowych
  • potencjalne przychody z reklam AdSense

Co jest pominięte?

  • potencjał nazwy do stworzenia charakterystycznej marki pokroju Onet.pl, Merlin.pl, Inteligo.pl (wartość namingowa)
  • długość (im krótsza domena, tym lepiej)
  • rodzaj domeny (wartość końcówki .pl jest wielokrotnie wyższa niż eu czy com.pl)
  • łatwość wpisania adresu na klawiaturze
  • łatwość wymowy i dyktowania nazwy
  • łatwość zapamiętania
  • brzmienie, sylabizacja
  • skojarzenia
  • możliwość pomyłek
  • obecność bardzo podobnych nazw, zarejestrowanych przez podmioty trzecie
  • ilość myślników i innych znaków specjalnych (najlepiej: zero)
  • możliwe znaczenie w innych językach
  • możliwość wykorzystania nazwy w KRS oraz rejestracji znaku towarowego

Werdykt

W ocenie automatów domena e-x48sdjl23wkk.info.pl może uzyskać wyższą wycenę niż dobra namingowo nazwa… jeśli tylko będzie posiadać jakikolwiek ruch lub linki.

Jeśli chcesz stworzyć dobrą markę, nie kieruj się oceną z automatu. Jest bezwartościowa. Prawidłowa wycena domeny internetowej bierze pod uwagę wszystkie możliwe czynniki. Nie wykona tego żaden komputer.

Zobacz:

Ciekawe, wolne domeny .pl

Renaming, czyli zmiana nazwy firmy

Comments are closed.