Wyróżnij się

Allegro wygrywa z Aukcje24, a Empik z i-ksiegarnia. Jak uniknąć pułapki pierwszego skojarzenia i nazw pospolitych? Wyobraź sobie, że chciałbyś założyć księgarnię. W pierwszej chwili może wydawać się, że nazwa generyczna, taka jak i-ksiegarnia.pl, to dobra nazwa dla firmy i domeny. Czy na pewno?

W jaki sposób odróżnisz się od iksiegarnia.pl, e-ksiegarnia.pl, ksiegarnia.pl, i-ksiazki.pl czy i-ksiazkowo.pl? Jak wiele firm, nazywając się w podobny sposób, odniosło sukces? Powszechnie wiadomo, że do liderów rynku w Polsce należą takie firmy jak Empik, Merlin, Matras, a na świecie Amazon oraz Barnes & Noble.

Bezpłatnie doradzimy wybór idealnej nazwy, która odróżni Cię od konkurencji

Potencjalni klienci

Oryginalna nazwa ułatwi dotarcie do klientów

NIE dla nazw pospolitych

Nazwy pospolite, branżowe rzadko sprawdzają się w takiej sytuacji. Giną w morzu podobnych do nich stron. Trudno je zapamiętać, bo ksiazka.pl, ksiazki.pl, MojaKsiazka.pl, TwojaKsiazka.pl, ksiazka24.pl brzmią podobnie i różnice między nimi rozmywają się.

Tak samo jak nazwy firm budowlanych, które zawierają człon „bud”. Poza tym, nazwy tego rodzaju trudno będzie chronić poprzez zastrzeżenie w Urzędzie Patentowym.

Mocna nazwa firmy to nazwa własna. Oryginalna, indywidualna, ponadczasowa, z własnym charakterem. Tworząc nazwę własną wyróżnisz się z tłumu i stworzysz markę, która będzie zapamiętana przez Twoich klientów, tych rzeczywistych i potencjalnych.

Unikalna nazwa firmy ma marginalne znaczenie, gdy otwierasz osiedlowy sklep z warzywami. Jednak w przypadku większych projektów, serwisów internetowych czy sieci handlowych, silna marka jest niewątpliwie filarem sukcesu. Krótka, niepowtarzalna, bez przedrostków/przyrostków i do tego najlepiej jednowyrazowa.

Efektywny marketing musi być oparty na właściwych fundamentach. Jednym z nich jest dobra nazwa. Bez niej działania marketingowe mogą nie spełnić swojej roli. Poniżej prezentujemy tabelę, która pokazuje najbardziej wartościowe marki na świecie. Warto brać z nich przykład.

TOP 20 wartościowych marek wg Interbrand 2014
1. Apple 11. Mercedes-Benz
2. Google 12. BMW
3. Coca-Cola 13. Cisco
4. IBM 14. Disney
5. Microsoft 15. HP
6. GE 16. Gillette
7. McDonald’s 17. Louis Vuitton
8. Samsung 18. Oracle
9. Intel 19. Amazon
10. Toyota 20. Honda

Wysoka pozycja w Google

Niektórzy twierdzą, że nazwa internetowa w postaci słów kluczowych opisujących branżę pomoże Ci w pozycjonowaniu w Google. O ile kiedyś była to prawda, teraz liczą się inne rzeczy. Jeśli nie wierzysz, sprawdź wyniki dla jednej z konkurencyjnych fraz. Potrzebujesz więcej argumentów za unikalną nazwą? Zastanów się proszę:

  • ile z odwiedzanych przez Ciebie regularnie stron internetowych to nazwy własne? (Allegro, Onet, Facebook…)
  • która marka ma lepszy wizerunek: Orlen czy StacjaBenzynowa.pl?

Zobacz też: Jaka nazwa dla firmy będzie najlepsza?
i 100+ gotowych, oryginalnych pomysłów z domeną internetową

Jak stworzyć silną markę

Comments are closed.